FAQ

Som følge av dataangrepet Manutan-gruppen ble utsatt for søndag 21. februar, har vi samlet sammen en rekke spørsmål og svar vi opplever mange er opptatt av. Hvis du ikke finner svaret på noen av spørsmålene dine i denne oversikten, kan du sende en e-post til cyberinfo@witre.no eller ringe oss på 69 67 69 60

All e-post som sendes til våre servere, blir mottatt av oss, men det kan ta ekstra tid før vi mottar dem. Vi kan imidlertid for øyeblikket ikke behandle e-posten. De blir lagret i våre systemer frem til de kan integreres i våre systemer. Du vil bli informert når dette skjer.

Våre prosesser og systemer hva gjelder leveranser er påvirket, og vi kan derfor ikke bekrefte leveringsdatoer. Vi takker imidlertid for tilliten og vil håndtere bestillingen din så snart vi leverer som normalt igjen.

Vi håndterer for tiden prisforespørsler som kommer via WEB manuelt. Dessverre har vi ikke anledning til å bekrefte forsendelsesdato.

Ja, det er trygt å bruke. Informasjon relatert til kortbetalinger med Visa og Mastercard håndteres og lagres i et tredjepartssystem og har ikke påvirket eller eksponert.

Ja, du kan kansellere bestillingen din, og vi vil refundere. Hvis du allerede har mottatt varene og ikke vil beholde varene, kan du returnere dem. Ledetidene for å håndtere dette er imidlertid lengre enn normalt.

Systemene våre blir for øyeblikket sjekket og skannet. Vi vil sannsynligvis åpne opp trinn for trinn, men vi kan for øyeblikket ikke bekrefte en dato. Så snart vi vet mer, vil vi komme tilbake til deg. Målet vårt er å starte opp igjen med forbedret sikkerhet tilpasset situasjonen.

Vi har opprettet et dedikert team for å håndtere oppstarten og for å sikre at backloggen vår blir håndtert så raskt som mulig.

Vi har tilgang til mottatte bestillinger, men ingen av bestillingene mottatt siden søndag 21. februar, er behandlet i vårt IT-systemet. Dette betyr at de heller ikke er bekreftet. Så snart vi har full tilgang til systemet vårt, vil vi komme tilbake til deg med mer informasjon.

Ja, selvfølgelig vil vi hjelpe deg med dette! Send en e-post til cyberinfo@witre.no, så gjør vi det så snart vi har full tilgang til IT-systemet vårt.

Vi har varslet angrepet til CNIL (som sikrer den europeiske utrullingen av denne informasjon), AMF (børs i Frankrike) og politiet. For å være på den sikre siden avga vi også en erklæring til ICO, de lokale myndighetene i Storbritannia.

Punchout fungerer som vanlig og påvirkes ikke av dataangrepet, og det samme gjelder våre e-handelsløsninger (punchout og webshop). Ledetider for levering og tilbakemelding påvirkers imidlertid. Hvis du har flere tekniske spørsmål, kan du sende en e-post til cyberinfo@witre.no

Vær vennlig å send dine forespørsel til cyberinfo@witre.no og vi sender deg en bekreftelse så snart vi har slettet dataene.

Din sikkerhet er vår hovedprioritet. Vårt IT-team har sammen med cybereksperter jobbet hardt for å gjenopprette og gjenoppbygge våre systemer. Vår aktivitet vil gradvis bli gjenopptatt i dagene som kommer med forsterket sikkerhet og overvåking på plass.